Skip to content

Dva štapa, dvije noge, dva kotača – a može i četiri

Vjerojatno već i ptice na granama znaju da je Karlovac „idealan renesansni grad“. Naime, ovaj opis najčešće je upotrebljavan kada se želi objasniti specifičan izgled najstarije gradske jezgre, ali on nije samo puki opis radi opisa. Karlovac je doista izgrađen kako bi bio savršen za tadašnje potrebe i namjenu – smještaj i život vojske koja će braniti od navala Osmanlija. Međutim, pojam idealnog održao se do danas i jednako je vrijedan, iako u drugačijim životnim okolnostima.

Na dvije noge

U vrijeme užurbanog načina života, mnogobrojnih sati rada, malobrojnih slobodnih trenutaka za odmor i uživanje, svaka je minuta dragocjena. Najljepše je odmarati se u prirodi, u zelenilu, ali ponekad treba putovati i više sati da bi se stiglo u takav zeleni mir. Ne ako živite u Karlovcu ili ste njegov posjetitelj. Zahvaljujući tradiciji uređenja šetnica, parkova, perivoja i obala rijeka, staroj više od 150 godina, Karlovac se diči da je „grad u parku“. Budući da je smješten u ravnici omeđenoj brežuljcima, ovdje je lako šetati satima, a da ne naiđete na neki veći ili teži uspon. Ovakav oblik šetanja uz korištenje posebnih visokih štapova na koje se osoba oslanja i odguruje od tla, naziva se nordijsko hodanje. Međutim i hodanje treba biti raznoliko i zanimljivo, stoga je kod nas uređeno 40-ak kilometara staza u kojima ćete naći i zanimljive rute Karlovačku zvijezdu, Koransku osmicu ili Aleju platana.

Ako ipak volite hodanje začiniti s malo izazova, preporučujemo planinarenje – klasično hodanje s klasičnim štapovima uz blaže uspone. Početak može biti već u samome gradu jer će vam planinarenje do Vinice oduzeti oko 90 minuta. Ako ste spremni i za malo jaču turu, svakako odšećite do Martinšćaka. Od brda do brda, od brežuljka do brežuljka, a uvijek gradu u blizini. S rastom kondicije raste i želja za otkrivanjem novih planinarskih staza. U planinarskoj obilaznici u duljini od 30-ak kilometara uključene su sve četiri naše rijeke – Korana, Kupa, Dobra i Mrežnica. Svaka će vas dočekati i pružiti ugodan zagrljaj mirisima i bojama koje nećete zaboraviti.

Ako želite šetati šumom, ne trebate ići daleko. Šuma je u gradu. Ili je možda grad u šumi? Odlučite sami kada krenete Kozjačom s puno ucrtanih planinarskih staza. Na vama je samo da odaberete hoćete li do obližnje Kalvarije ili malo daljeg, ali prekrasnog Novigrada na Dobri. Kuda god vas put povede i kamo god da stignete, ni u kojem slučaju ne zaboravite fotoaparat jer kod nas je svaka šetnja potencijalni fotosafari.

Na dva kotača

Omiljeno prometno sredstvo Karlovčana je bicikl. Kako i ne bi bio kada znamo da je grad smješten u udolini. Što zbog Karlovčana, što zbog naših gostiju, velik dio, od ukupno 670 km biciklističkih staza u županiji, upravo je u gradu ili njegovoj neposrednoj blizini. Prateći ih, vidjet ćete sve važne znamenitosti, rijeke, ušća, kupališta i mostove. Vožnja biciklom u Karlovcu je uvijek zanimljiva. Na svakom uglu naići ćete na mjesto koje će vas navesti da se zaustavite i duboko udahnete ljepotu pogleda ili jednostavno kratko meditirate u savršenstvu zelenila koje je sastavni dio grada. Iako će mnogi koji grad ne poznaju dobro reći da se vrte ukrug zbog njegove veličine, to nije problem. Sunce će u drugom krugu biti pod drugim kutom, a i sigurno ste nešto propustili u onoj prvoj rundi, ili drugoj, ili trećoj…

Na četiri kotača ili četiri noge

Dodamo li još dva kotača i motor, bit ćemo brži, a s brzinom stiže i adrenalin. Unajmljeni Quad, s vodičem ili bez njega pruža nezaboravno iskustvo vožnjama po Kozjači ili do obližnjih brežuljaka. 

Jesmo li vas uvjerili da smo idealan grad za svakog turista željnog akcije i avanture? Ako još imalo sumnjate u to, prošećite gradom jašući na konju. S visine se sve bolje vidi… a kod nas doista imate što vidjeti!

Pročitajte i ovo:

Mjesta i doživljaji

Karlovački zidići

Postoje zidine, zidovi i zidići. Zidine su u povijesti služile za obranu gradova i ljudi, a danas su turističke atrakcije.

Karlovac
Mjesta i doživljaji

Drveni most

Karlovac je grad na četiri rijeke i desetak mostova u užem dijelu grada. Mostovi, naravno, služe da premošćuju rijeke i